Hantavirüs Taşıyan Yolcu Gemisi Rotterdam Limanı’na Giriş Yaptı
Dünya genelinde dikkatle izlenen hantavirüs vakalarının ardından, Hollanda bandıralı "MV Hondius" yolcu gemisi, sıkı sağlık önlemleri altında Rotterdam Limanı’na ulaştı. 18 Mayıs 2026 tarihinde gerçekleşen bu olay, halk sağlığı kanunu çerçevesinde “resmi karantina limanı” işlevi gören Rotterdam’da, yerel sağlık otoritesi, liman idaresi ve güvenlik kuvvetleri tarafından yürütülen ortak bir operasyon ile gerçekleşti. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) koordinasyonunda tahliye edilen geminin mürettebatı ve sağlık personeli için limanda özel karantina alanları oluşturuldu. Gemi bünyesinde bulunan 23 mürettebat, Filipinler, Ukrayna, Rusya ve Polonya kökenli olup, liman yakınlarında 23 konut ünitesinden oluşan geçici bir karantina tesisine yerleştirildi. İki Hollandalı ise karantina sürecini evlerinde geçirme…